Neden artık internette ilgi çeken içerikler kalmadı?

Neden artık internette ilgi çeken içerikler kalmadı?

Bugünkü ele alacağımız konu biraz internet dünyası ve güncel gelişmeleri yakinen ilgilendiren bir konu diyebiliriz , internette ilgi çeken içerikler ve bunlardaki azalma sebepleri.
Neden artık internette sadece orijinal ilgi çekici içerikler bulunmuyor neden hep birbirinin tekrarı yapay zeka tarafından oluşturulmuş taklit içerikler var .

Bunun en önemli sebebi , ilk başta, yapay zeka ve arama motoru algoritmasıyla yapılan değişiklikler. Bu konuda ki sorunlari daha detaylı olarak Web sitelerinde ziyaretçi sayısı neden düşüyor başlıklı blog yazımızda ele aldık.

Buna ek olarak teknik değişikliklerin dışında, bunun içerik üreticilerinde oluşturduğu psikolojik ve sosyal yansıması da var.

Örnek olarak , siz bir içerik üreticisi olsanız, sürekli iceriklerinizin sizden izinsiz şekilde kopyalanarak başka yerlerde yayınlandığı ve sizinde bundan hiç bir şekilde faydalanmadığınız ortamda , oturup saatlerce içerik uretirmiydiniz? Bu sorunun cevabı “kesinlikle hayır” olacaktır .

Çünkü insan psikolojisinde temel kavram yanı motivasyonu sağlayan en basit prensip şudur.
Bir somut amaç ve hedefe ulaşabilmek.

Eskiden içerik üreticileri sevdikleri ve ilgilerini çeken alanlarda , yeni ve ilginç içerik üreterek hem benzer düşünen kitlelere ulaşarak, hem de bu yoldan geçimini kısmen de olsa sağlayarak, kendilerine gercek katkı sağlıyorlardi. Ancak artık bu durum yok olma noktasına geldi .

Peki bundan sonra ne olacak ?

Eskiden severek girdiğimiz ve arama yaparak ilgi alanlarınıza uygun yeni içerikler bulmak imkansız hale gelecek . Bu arada yapay zeka servis sağlayıcıları farkında olmadan intermeti bildiğiniz sevdiğiniz dünyaya ve yeni bilgilere açılan pencereyi kapattılar desek yeridir ..

bunun reelde oluşturacağı diğer problemler nedir ?

Tabiki içerik üreticileri de bu gidişatı çok net hatta en net görenler olduklarından ötürü, kendilerini farklı yöntemler ile savunmaya başladılar bile.

Bunun internet kullanıcısına birçok negatif geri dönüşümü de olacaktır.

kaliteli ve özgün icerikler paralı şekilde yayinlanacak

Tabiki içerik üreticileri kendilerini savunmaya almak adına emeklerinin boşa gitmemesi için, ayrıca içerik kopyalanmasına karşı bir şekilde koruyama almak için refleks gösterdiler. Bunların en başında, içerikleri artık direkt ulaşımdan cikararak , üyelik sistemleri ve para vererek ulaşıma imkan tanıma gibi çeşitli yöntemlere yöneldiler.

Bu konuda da çok haksız sayılmazlar. Emeğine karşılık alamayan içerik üreticileri “eğer ben birşey kazanmıyorsam , hatta bırakın kazanmayı bir ihtimali , umudu bile yoksa , eğer bu içeriği sunuyorsam bunun bir karşılığı bir nebze olmalı ” diyeceklerdir. Bundan ötürü artık keyifle okuduğunuz bir blog yazısı , ya da bilgilendirici videolar eskiden bedava iken artık paralı hale geliyor.

Burda kaybeden net olarak, internet kullanıcı olan sen ben biz , siz olacak.

Sosyal medya bir çözüm müdür?

İlk bakışta bir çözüm olsa bile , unutulmamalidir ki , sosyal medyada belli bir kitleye ulaşmak, ciddi efor , sabır zaman yada ciddi meblağlarda reklam harcamaları gerektiriyor. Bu da yine içerik üretecileri için çok ciddi bir külfet ve yük oluşturmakta.

Bu da yine aynı şekilde içerik üreticilerini bir şekilde verdikleri eforu karşılamak adına kitlesinden destek alma ya da maddi talep etmeye itiyor ..

Bunca şeye rağmen içerik üretmeye devam eden insanlar varmı?

Elbette var, ancak sayıları gün geçtikçe azalıyor. Biz global atlas bilişim olarak önlerinde saygıyla egiliyoruz .. gerçekten bu insanları pamuklara sarmak lazım . Bu şartlar altında bunu yapabilmek gerçekten ciddi bir tutku ve özveri gerektiriyor. Bakın biz bile bu yazıyı oluştururken nerdeyse 3-4 saatlik araştırma yaptık durumlar ne halde anlayalım diye.. düşünün bu insanlar her gün farklı farklı içerikler yayınlıyorlar.

Bundan dolayı tekrardan bu insanları saygı ve sevgi ile selamlıyoruz.

Peki uzun vadeli çözümü varmı bu gidişatın?

Insanlar yeni şeylere ilgi duyar, ama unutulmamalıdır ki , aynı şekilde insanlar sürekli yeni şeylerin arayışı icindedir . Sürekli kendini tekrarlayan şeylere karşı ilgilerini kaybederler . Yapay zekanın belkide en büyük zaafı bu diyebiliriz. Ilgi çeker halde kalabilmesi için , içerik sağlayıcılarin oluşturduğu özgün iceriklere ihtiyacı var. Ancak şu anki durumda bu şekilde devam ettiği sürece pek olası görünmüyor. Bundan dolayı insanlarda belli bir noktada (bu da öyle çok uzak bir gelecek değil, tahminen 2-3 sene maksimum sürecektir ).

Artık mevcut içeriklerden sıkılarak yeni içeriklerin arayışına girecektir.

Işte talep yeniden oluşma ihtimali kesinlike var ancak sorun şu; bunu arz eden içerikler olacak mı ? Olursa kalitesi ne olacak bu konuda inanın hiçbir fikrimiz yok .

Bu sürecin sonunu biz de en az sizin kadar merak ediyoruz.

Ama şu kesin, kendini sürekli tekrarlayan ekosistemlerin ( yapay zeka ekosistemi ) uzun vadede yeni içerik üreticileri olmadan kısır döngü içinde, kaybolacagi kaçınılmaz bir son gibi görünüyor.
Yapay zeka iyi bir teknoloji ancak, her iyi teknoloji , her zaman ve her yerde iyi çalışacak anlamına gelmiyor.

Zaman ne gösterecek bilemeyiz, yaşayıp göreceğiz.

Paylaş

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.