Web sitelerinde ziyaretçi sayısı neden düşüyor

Web sitelerinde ziyaretçi sayısı neden düşüyor

Web sitelerinde ziyaretçi sayısı neden düşüyor diyenler bu arada oldukça fazla . Günümüzde yapay zekanın her yere sirayet etmesinden ötürü , severek ve ilgiyle takip edilen viral içerikleri yayınlayan sayfalarda ve işletmelerin web sitesinde (mal ve ürün satan , hizmet sektöründeki işletmeler)  ve bu sayfaların sahipleri ciddi bir problemle karşı karşıyalar.
Bunların en başında gelen sorun , içeriklerinin güvende olmamasından kaynaklanıyor. İçerikleri izinsiz şekilde alınıp yapay zeka botları tarafından kopyalanıp kullanılıyor.

Her ne kadar yapay zeka servis sağlayıcılar bunun izinsiz kopyalanması olarak kabul etmeselerde , içeriklerin kullanıldığı ve bununla birlikte yapay zekanın eğitildiği gerçeğini değiştirmiyor

Esasen reelde yapay zeka servis sağlayıcıları tarafından çok sorun görülmesede , reel dünyada farklı ve negatif sonuçlar doğurduğu aşikar.

Bu negatif sonuçlara bir bakalım

Negatif sonuçlar

 

1-İçerik sağlayıcılar yeni içerik üretmiyorlar – Web sitelerinde ziyaretçi sayısı neden düşüyor

İçerik sağlayıcılar haklı olarak ” benim saatlerce araştırıp bir araya getirip , derlediğim yazıları ,botlar gelip saniyeler içinde kopyalayıp başka bir yerde başkalarına parayla satıyorlar. Ben enayimiyim ki yeni içerikleri bedava yapıp başkaları benim sırtımdan para kazansız , artık yeni içerik yapmanın bir anlamı yok” diyorlar.

Haksızda değiller. Şöyle düşünün , siz bir yemek yapıyorsunuz , bütün malzemeyi bir araya getiriyorsunuz , pişiriyorsunuz saatlerce emek sarfediyorsunuz ve yemek bittikten sonra birisi gelip hazır yemeği yiyor ve size hiçbirşey bırakmıyor , hatta bir teşekkür bile etmiyor.

İçerik sağlayıcı ve blog yazarlarının bu tavrını anlamak çok da zor değil. Zaten blog sayfaları işletenlerin gelir kaynakları çok kısıtlı . Kar ortaklığı ve reklam tıklamaları ( Birazdan bu noktayada değineceğiz . şuan bu noktada da çok büyük sıkıntılar var) ile elde ettikleriyle geçinmeye çalışıyorlar . Bu gelir kaynakları ancak sitelerine ziyaretçi gelirse ancak o zaman elde etme imkanına sahip oluyorlar.

Gelelim diğer bir soruna arama motorundaki organik trafikte olan korkunç azalma

2-Arama motorlarından 2023 son çeyreğinden beridir nerdeyse organik ( reklam vermeden) trafik yok derecesinde azaldı

Hemen hemen her web site sahibi bu durumdan şuan muzdarip diyeliliriz. Arama motorlarının en büyüğü olan , eylül 2023 de çekirdek algoritma güncellemesi yaptı ve bu güncellemeden sonra organik trafik tabiri caizse yerle yeksan oldu diyebiliriz. Bazı sayfalarda %70 bazı sayfalarda %80 bandında organik trafikte düşüş oldu . Bunlara biz global atlas bilişim ekibi olarak gözlerimizle şahit olduk . İnanılmaz korkunç bir trafik azalması , site sahiplerinin ciddi anlamda büyük kaygılara sebep oldu.

Bunun etkisiyle blog ve içerik yayıncılarının gelen trafiği de kesildi. Belki belli başlı sıralamada yüksek yerlerde olanlar etkilenmesede diğer küçük ve orta çaplı siteler ciddi anlamda kayıplara uğradı.

Bu da haliyle blog web sayfası içerik üreticilerini ciddi anlamda yıprattı diyebiliriz. organikte trafik gelmediğinden dolayı , bu da içerik sağlayıcıların motivasyonunu ciddi anlamda düşüren diğer bir sorun .

3- Sadece blog sayfaları değil , mal ve ürün satan , hizmet veren işletmelerinde web sitelerinde trafik düştü.

Arama motoru algoritma güncellemesinden sonra  ve yapay zekanın etkisiyle , ürün ve hizmet satan işletmelerin sayfalarında ki ziyaretçi sayıları da düştü . Sitelere ziyaretçilerin gelmemesiyle birlikte müşteri sayısında düşüş , yeni müşterilerilere ulaşamama bunun akabinde satış ve cirolardaki düşüşler ciddi anlamda arttı.

4- Artık bir bilginin ne kadar özgün ( gerçek kişi tarafından ) üretilirek yayınlandığından kimse emin olamıyor

İnanın bu sorunu biz bilişim sektöründe insanlar olarak bile çözemiyoruz tam olarak. İlginç bir yazı gördüğümüzde , okurken aklımıza gelen “acaba bunu yapay zekamı yazdı yoksa gerçek kişi mi yazdı” diye sorgular hale geldik.

Tabii ki ilk etapta aklınıza şu gelebilir “yapay zeka da yazdıysa , gerçek bir kişiden alıp yazmıştır sorun olmaz ” diye düşünebilirsiniz , ancak durum tam olarak öyle değil .

Yapay zeka botları basit konularda genelde iyi olsada , özellikle bilinmeyen ya da henüz kendi veri bankasında bulunmayan bir konu olduğunda ; “bu konu hakkında elimde veri yok” demiyor .
kendi algoritmasına göre tahmin (olabileceğine ihtimal verdiği – burda doğru ve yanlıştır diye bir filitreleme yapmadan – ) yürütüyor

işte bu noktada “hallucination” yani yapay zekaların halisünasyon sorunu ortaya çıkıyor. bu da ciddi bir sorun . çünkü tamamiyle yanlış bir bilgi karşınıza çıkabilir ve bu bilginin doğru olup olmadığına dair hiçbir garanti yok.
işte bu yüzden “yapay zeka da yazdıysa , gerçek bir kişiden alıp yazmıştır sorun olmaz” diyemiyoruz. Ayrıca Denilmemeli de.

 

Peki Çözüm Ne Olabilir ?

İçerik yayıncısı web sitesi olsun ya da mal ürün ve hizmet satan işletmelerin sitesi olsun , bu sitelerin bir kurulma amacı var . Kiminin ki ürün ve hizmetlerini sunmak , kiminin ki ise kitleye ulaşarak içeriklerle bir geçim kaynağı sağlamak . Bu amacı gerçekleştirmek için gereken süphesiz ki , hedef kitleye ulaşarak onlarla iletişime geçebilmek . Bulunulan şartlar altında organik trafik her ne kadar 1 aydır bir nebze olarak artış göstersede ( bunu global atlas bilişim olarak bizde kendimiz de gözlemliyoruz )  bu yarayı tek başına iyileştirmeyecektir.

Burda site sahiplerinin uygulaması gereken doğru online pazarlama yöntemleri ile hedeflenilen kitleye ulaşabilmek . bunun içinde bir online pazarlama stratejisi geliştirerek , buna uygun olarak reklamlarla doğru kitleye ulaşabilmenin dışında şuan için başka bir çözüm yok.

Şunu da unutmamak gerekiyor . Artık işletmeler , “web sitem olmasada olur ya” diyebilecek bir durumda değiller. Dijitalleşen dünyada artık insanlar , yemeklerini bile internet üzerinden sipariş ediyorlar.

Sonuç olarak

Malesef günümüzde internetin o eski güzel , yeni şeyleri keşfedebileceğiniz otantik ve özgün yapısı kalmadı. Her ne kadar yeni teknolojiler genelde iyi olsada bazen yan etkileri getirdiği faydandan daha çok daha fazla zarar verebiliyor. Yapay zeka bunlardan en iyi örnek diyebiliriz. Burda yanlış anlaşılma olmaması adına belirtmek isteriz, yapay zekanın faydalı olduğu alanlarda mevcut , ancak gerçek dünyada sebep olduğu negatif sorunları da göz ardı edemeyiz.

Şimdi söz sizde , siz bu konuda ne düşünüyorsunuz ? yorum yazarak fikirlerinizi paylaşın .

Paylaş

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Scroll to Top
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.